Когато кликнете на Списък фактури, ще видите всички ваши документи и можете да извършите различни действия с тях.
Изпращане на фактурата по имейл
- поставете отметката вляво на документа
- натиснете първия бутон над списъка с фактури ("Изпрати")
Повече информация
Подписване на фактурата с електронен подпис
- поставете отметката вляво на документа
- натиснете третия бутон над списъка с фактури ("Подпиши")
Повече информация
Промяна на статус на фактура - платена, неплатена, част. платена, осчетоводена, архивирана
- поставете отметката вляво на документа
- натиснете втория бутон над списъка с фактури ("Отбележи като")
- от падащото меню изберете желания статус
Анулиране на фактурата
- поставете отметката вляво на документа
- натиснете четвъртия бутон над списъка с фактури ("Анулирай")
Може да премахнете анулирането, като използвате същия бутон и изберете "Махни анулирането".
Перманентно изтриване на фактура
- поставете отметката вляво на документа
- натиснете петия бутон над списъка с фактури ("Изтрий")
- потвърдете изтриването
Изтегляне на фактура в PDF
- поставете отметката вляво на документа
- натиснете шестия бутон над списъка с фактури ("Свали")
- изберете език за фактурите (български или английски) и тип (оригинал или копие)
- натиснете "Свали"
Принтиране на фактура
- поставете отметката вляво на документа
- натиснете седмия бутон над списъка с фактури ("Принтирай")
- изберете език за фактурите (български или английски) и тип (оригинал или копие)
- натиснете "Принтирай"
Експорт на данните от фактура в ексел
- поставете отметката вляво на документа
- натиснете осмия бутон над списъка с фактури ("XLS")
Допълнителни действия, които може да извършите с вече създадена фактура, като натиснете бутона най-вдясно на всеки документ (три черти):
- копиране на фактура под друг номер
- задаване на периодично издаване на фактура
- създаване на кредитно/дебитно известия към фактурата
- създаване на приемо-предавателен протокол към фактурата
- създаване на гаранционна карта към фактурата
- създаване на движение в склада с данните от фактурата
- архивиране на фактурата
Всички документи, създадени чрез INV.bg, независимо от техния тип и статус, могат да бъдат редактирани, ако служителят има съответните права.
За да редактирате фактура от списъка:
- влезте в "Списък Фактури"
- кликнете върху номера на документа
- натиснете бутона за редактиране (моливчето)
- ще се зареди работна страница със съдържанието на документа
- нанесете желаните промени
- натиснете "Запази промените" в долната част на страницата
Ако фактура е подписана с електронен подпис, трябва да я отключите за редакция, за да нанесете промени по нея и след това да я подпишете отново:
- влезте в Списък фактури
- кликнете върху бутона за допълнителни действия вдясно на всеки документ
- изберете "Отключи за редакция"
- нанесете желаните промени
- запазете промените
- подпишете отново документа
За да редактирате клиент в кредитно/дебитно известие към свързана фактура е необходимо да го изтриете и да го създадете отново със същия номер.
Статусът "Чернова" ви напомня, че имате за нанасяне корекции по съответния документ.
При отваряне или принтиране на документа по нищо не личи, че той не е завършен и е чернова - това го виждате единствено вие в Списък фактури.
За да премахтете статуса "Чернова":
- влезте в "Списък Фактури"
- кликнете върху номера на документа
- кликнете върху надписа "Чернова" или изберете статус "платена", "част. платена или "неплатена"
- потвърдете промяната на статуса
- фактурата вече не е чернова и има избрания от вас статус
Фактурите, които са съхранени като чернови, имат в списъка статус "Чернова".
Готовите фактури, които не са съхранени като чернови, имат статус "Неплатена", "Платена" или "Частично платена".
За да анулирате фактура:
- влезте в Списък фактури
- поставете отметката вляво на съответния документ
- натиснете четвъртия бутон над списъка с фактури ("Анулирай")
Може да премахнете анулирането, като използвате същия бутон и изберете "Махни анулирането".
За да копирате фактура:
- влезте в "Списък Фактури"
- маркирайте желаната фактура, като поставите отметка в квадратчето пред номера ѝ
- кликнете върху бутон "Копирай"
- ще се зареди работна страница с данните от фактурата с поредният нов номер от списъка
- кликнете върху "Създай фактурата" в долната част на страницата
Друг вариант за копиране на фактура:
- влезте в "Списък Фактури"
- кликнете върху номера на съответната фактура
- натиснете бутона "Копирай" (четвъртият син бутон над фактурата)
- ще се зареди работна страница с данните от фактурата с поредният нов номер от списъка
- кликнете върху "Създай фактурата" в долната част на страницата
Можете да добавяте допълнителни PDF файлове към фактурите, които изпращате на своите клиенти.
Големината на файловете, които качвате, не трябва да надхвърля 5 MB.
За да добавите документ към фактура:
- влезте в "Списък фактури
- кликнете на номера на желаната фактурата
- кликнете върху "Нова страница" (вдясно над фактурата)
- изберете PDF файла, който желаете да прикачите от Вашия компютър чрез бутона "Довлачи или избери файл"
- натиснете "Запази"
- файловете вече са добавени към фактурата и ще бъдат изпратени заедно с нея на Вашите клиенти
При получаването клиентът ще ги види заедно и ще ги изтегли заедно, без да му се налага да сваля няколко различни документа.
Фактурите, които са със статус "Чернова" и "Анулирана", не могат да бъдат архивирани.
За да архивирате фактура:
- влезте в "Списък Фактури"
- сложете отметка в квадратчето вляво на номера на фактурата
- кликнете на бутон "Отбележи като"
- изберете "Архивирана"
По този начин фактурата се запазва в архивната секция на вашия акаунт и не е видима в Списък фактури.
Например, ако имаме платена данъчна фактура, която е архивирана, тя няма да се появи в списъка с документите.
За да видите архивираните фактури:
- кликнете на Списък фактури
- натиснете "Търсене" (вдясно над списъка с фактури)
- изберете "Архивирани" от секция "Други" на филтъра
- натиснете "Търси"
За да изкарате фактура от архива:
- кликнете на Списък фактури
- натиснете "Търсене" (вдясно над списъка с фактури)
- изберете "Архивирани" от секция "Други" на филтъра
- натиснете "Търси"
- поставете отметката вдясно на фактурата
- натиснете "Отбележи като" от бутоните над полетата за търсене
- изберете "Извадена от архива"
Счетоводителят на фирмата може да отбелязва осчетоводените фактури, за да е ясно, че те не трябва да бъдат редактирани повече. Това може да се прави и от всеки служител, ако правата му не са изрично ограничени.
Кликнете тук за повече информация за задаването на права на служител
Фактурите, отбелязани като осчетоводени, се заключват и не могат да бъдат редактирани, ако не се отключат за редакция.
За да маркирате фактура като осчетоводена:
- влезте в "Списък фактури"
- поставете отметката вляво на съответните фактури
- натиснете "Отбележи като"
- изберете "Осчетоводена" от списъка със статуси
Ако сте отворили фактурата за преглед, кликнете върху "Неосчетоводена" и променете статуса на "Осчетоводена".
За да отключите за редакция осчетоводена фактура:
- влезте в "Списък фактури"
- поставете отметката вляво на съответните фактури
- натиснете "Отбележи като"
- изберете "Неосчетоводена" от списъка със статуси
Ако сте отворили фактурата за преглед, кликнете върху "Осчетоводена" и променете статуса на "Неосчетоводена".